May 30, 2013

Assalamualaikum

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh  

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم

Alhamdulillah (segala puji bagi Allah), kami memujiNya, memohon pertolongan serta meminta ampunan kepadaNya. Kami berlindung kepada Allah daripada kejelekan diri & keburukan amal kami. Barangsiapa diberi hidayah oleh Allah, nescaya tiada seorang pun yang dapat menyesatkannya & barangsiapa yang disesatkan olehNya, nescaya tiada seorang pun yang dapat memberikannya petunjuk.



أَشْهَدُ أَنْ لَاإِلَــــهَ إِلَّا اللهُ ، وَأَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا رَسُوْلُ اللهِ

Ana berasa bertuah kerna dipilih menjadi seorang muslim. Sungguh indah hidup berlandaskan agama. Hati yang gundah menjadi tenang dan jalan yang lorongnya bersilang kini sudah menjadi lurus terbentang. Sungguh benar barangsiapa diberi hidayah tiada sesiapa mampu menghalang hidayahNYA. Berat juga rasa hati ini melihat sahabat-sahabat yang lain masih lagi berada dalam kelalaian yang ana pernah lalui. Bukan mudah menasihati tetapi hendaklah mendampingi mereka dengan budi pekerti. Mencontohi akhlak Rasulullah SAW menjadi impian ana dari dulu lagi. Walaupun ana ini kurang berakhlak, ana akan cuba memperbaiki diri di samping mendalami ilmu itu sendiri. 

Blog ini sekadar perkongsian dari hamba ALLAH yang hina ini. Semoga segala perkongsian mampu memberi sedikit sebanyak manfaat buat diri dan sahabat sekalian. Maafkan kesilapan dalam penggunaan bahasa kerana ana bukanlah mahir dalam Bahasa Melayu. Ana lebih selesa berbahasa Inggeris. Namun InsyaALLAH dengan izinya , blog ini mampu memberi manfaat buat pembaca. 

Salam hormat dari ana kepada sahabat-sahabat yang mulia. Semoga dirahmatiNYA sentiasa. 

:)






No comments:

Post a Comment